Projekt pn. "Poprawa dostępności i funkcjonalności budynków i elementów zagospodarowania KPP Stargard Szczeciński poprzez integrację pełnionych funkcji w nowej siedzibie przy ul. Warszawskiej 29" jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 na podstawie porozumienia o dofinansowanie nr UDA-RPZP.06.06.01-32-030/11-00 z dnia 31.08.2012 roku. Wartość całkowita projektu zgodna z porozumieniem o dofinansowanie to 34 398 569,72 PLN, w tym wartość dofinansowania: 17 199 284,86 PLN.
Projekt zakłada budowę nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie Szczecińskim na działce nr 464 (ul. Warszawska 29) oraz zjazdy na działkach nr 448 - droga powiatowa i 471 - droga wojewódzka nr 106.
Budynek istniejący przy ul. Warszawskiej wraz z budynkami i obiektami towarzyszącymi zostanie zburzony, a na jego miejscu powstanie nowy budynek administracyjny wraz z zespołem budynków towarzyszących (myjnią samochodową z pomieszczeniem przeszukiwania pojazdów, budynkiem dla psów policyjnych wraz z zapleczem i pomieszczeniami dla przewodników, wybiegami, obiektami wspierającymi) oraz całą niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem.
Idea projektu ma swoje źródło w problemach odczuwanych przez społeczność Miasta Stargardu Szczecińskiego zamieszkującą na obszarze kryzysowym oraz wszystkie pozostałe osoby i instytucje, które na co dzień maja styczność ze Śródmieściem i Starówką, wskazanymi w Lokalnym Programie Rewitalizacyjnym do objęcia procesami rewitalizacyjnymi. Kluczowym problemem obszaru objętego pośrednim oddziaływaniem projektu jest niewykorzystanie potencjału rozwojowego i możliwości związanych ze wzmocnieniem funkcji turystycznej, w tym dotyczących obiektów użyteczności publicznej, co jest warunkowane przez ograniczone możliwości zwiększenia zaangażowania KPP w Stargardzie Szczecińskim w budowę poczucia bezpieczeństwa i wizerunku turystycznego obszaru kryzysowego.
Podstawowym celem inwestycji jest budowa potencjału rozwojowego i wzrostu atrakcyjności turystycznej obszaru kryzysowego poprzez rewitalizację obiektów użyteczności publicznej, co może zostać osiągnięte poprzez zwiększenie zaangażowania Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie Szczecińskim w budowę poczucia bezpieczeństwa i kształtowanie wizerunku turystycznego obszaru kryzysowego, a tym samym realizacja następujących celów szczegółowych: